Jak to w chińskiej tradycyjnej odmianie mahjonga bywa, wypada ustalić wcześniej, które zasady, jak i gdzie obowiązują. Wcześniej opisywany program xmj daje pewne możliwości ustalenia wielu reguł. Niżej próbujemy się przybliżyć w języku polskim, co poszczególne opcje oznaczają.
W górnym menu wchodzimy w Options, dalej w Game Option Preferences i otwiera nam się okno z regułami do dostosowania. Większość z nich jest ustawiona domyślnie na zasady obowiązujące w odmianie chińskiej tradycyjnej, niektóre trzeba poprawić. W pliku tekstowym rules.txt dokładniej opisano, co poszczególne funkcje robią i jakie są ustawienia domyślne.
Powyższe opcje można także przestawić w czasie odbywającej się gry i zastosować do aktualnej rozgrywki. Należy wtedy z górnego menu wejść w Current Game Options i zastosować (Apply changes), lub przywrócić ustawienia zastosowane wcześniej, przed rozpoczęciem gry (Apply preferences).
Time limit for claims – czas wyznaczony na podjęcie kamienia wyrzuconego przez innego gracza. Domyślnie: 15 sekund.
Grace period when clients handle timeouts – dopuszczalny czas przerw w połączeniu sieciowym, serwera.
Limit on hand score – Limit punktów za wysoko punktowane ręce. Domyślnie: 1000.
No-limit game – Gra bez limitów, zliczana faktyczna liczba punktów. Domyślnie: wyłączone.
Base score for going out – Punkty za wygraną (złożenie mahjonga). Domyślnie: 20.
Seven pairs hand allowed – Pozwolenie na wygraną układem Siedem Par. Domyślnie: wyłączone.
Score for a seven pair hand – Punkty za złożenie układu Siedem Par (dodatkowo do punktów uzyskanych za złożenie mahjonga). Domyślnie: 20.
Play using flowers and seasons – Używanie kamieni bonusowych: 4 kwiatów i 4 pór roku w odmianie chińskiej. Gdy wyłączone – w grze bierze udział 136 kamieni. Domyślnie: włączone.
Flowers replaced by loose tiles – Ustalenie podczas gry z kamieniami bonusowymi, skąd są brane dodatkowe kamienie za nie. Przy wyłączonej opcji – kamienie dodatkowe brane są z Żywego Muru (jak podczas rozgrywki); przy włączonej – z Martwego Muru lub drugiego końca Żywego Muru. Domyślnie: wyłączone.
Score for each own flower or season – Punkty za własny (miejsca) kamień bonusowy. Przy zebraniu pary, dawane jest podwojenie. Domyślnie: 0.
Score for own flower and own season – Punkty za parę własnych (miejsca) kamieni bonusowych. Domyślnie: 1 podwojenie.
Score for all four flowers or all four seasons – Punkty za wszystkie pory roku lub wszystkie kwiaty. Domyślnie: 1 podwojenie.
There is a dead wall – Ustala obecność Martwego Muru. Domyślnie: włączone.
Dead wall is 16 tiles, unreplenished – Przy włączonej opcji, Martwy Mur ma 16 kamieni i nie jest uzupełniany. Przy wyłączonej opcji, Martwy Mur ma 14 kamieni i jest uzupełniany. Domyślnie: wyłączone.
Score for fully concealed hand – Punkty za całkowicie ukrytą rękę (zwycięstwo z muru). Domyślnie: 1 podwojenie.
Score for almost concealed hand – Punkty za ukrytą rękę, zwycięstwo ze zrzutki. Domyślnie: 0 dodatkowych punktów.
Losing hands score doubles for pure, concealed etc. – Przy włączonej opcji, przegrani otrzymują podwojenia za jedną rodzinę, czystość, ukrytą rękę. Reguła raczej nie spotykana w chińskiej odmianie. Domyślnie: wyłączone.
Claimed kongs count as concealed for doubling – Przy włączonej opcji, wzięte kongi liczą się jako ukryte dla różnych kombinacji podwojeń, choć punktowo liczą się jako odkryte kongi. Domyślnie: wyłączone.
Losers pay each other – Przy włączonej opcji, przegrani rozliczają się między sobą różnicą swoich punktów. Przy wyłączonej – przegrani płacą tylko wygranemu. Domyślnie: włączone.
East pays and receives double – Wschód przy wygranej otrzymuje podwójnie, przy przegranej – traci podwójnie. Domyślnie: włączone.
The discarder pays double – gracz, na którego kamieniu nastąpiła wygrana, płaci podwójnie wartość wygranej, pozostali płacą wartość ręki. Gdy wygrana nastąpiła z muru – wszyscy gracze płacą podwójnie. Domyślnie: wyłączone.
Reveal tiles on washout – odkrycie rąk przy nierozegranej grze.
Number of rounds to play – liczba rozgrywanych rund.
My z reguły grając przez sieć, ustawialiśmy program w sposób następujący:
1. 5 sekund
2. 5
3. 2000
4. off
5. 20 p
6. on
7. 1/2 lim
8. on
9. on
10. 2 p
11. 1 dbl
12. 2 dbl
13. on
14. off
15. 1 dbl
16. 0
17. off
18. off
19. on
20. on
21. off
22. off
23. (w zależności od wolnego czasu)